Total Tayangan Halaman

Colon Hydrotherapy - Bagaimana ia Berfungsi?

Colon Hydrotherapy - Bagaimana ia Berfungsi?

Ini adalah proses membersihkan usus besar dengan memasukkan paip melalui dubur ke usus besar maka curahan di air yang banyak. Ia adalah cara yang sangat berkesan dan cepat mengeluarkan sisa dari usus besar. Tiada dadah atau bahan kimia yang terlibat dalam proses ini dan oleh itu adalah sangat santai dan sensasi.

Colon peralatan hidroterapi digunakan untuk mentadbir operasi. Seorang pesakit terletak pada kedudukan selesa dan sistem tiub jika digunakan untuk mengangkut air yang ditapis ke dalam kolon dan pada masa yang sama mengalirkan najis daripada usus besar. Proses ini mesti dilakukan oleh usus besar terapi hidro profesional untuk mengelakkan pencemaran atau jangkitan. Dalam proses itu, tekanan dan suhu air akan dipantau rapi dan pelbagai oleh ahli terapi yang menyebabkan pengecutan otot di dalam kolon. Ini akan membantu mencegah usus besar daripada menjadi lembap. Hidroterapi kolon boleh bertahan selama kira-kira 45 minit untuk satu jam.

Semasa proses hidroterapi kolon, kira-kira 25-35 gelen air akan diserahkan ke dalam dan keluar dari usus besar melalui dubur. Ahli terapi kolon akan menggunakan gabungan refleksologi, urut, arahan pernafasan dan teknik relaksasi untuk memudahkan perkumuhan bahan toksik. Proses ini tidak boleh dilakukan oleh individu di rumah; ia perlu dilakukan secara profesional. Satu sesi tunggal hidroterapi kolon adalah sama dengan 20 atau 30 pergerakan usus yang normal. Dinding kolon dengan teliti dibasuh dengan air tekanan yang tinggi untuk mengeluarkan najis lama dan keras yang diliputi oleh lendir pada dinding usus besar.

Seseorang yang menjalani proses ini dipantau dengan teliti oleh ahli terapi semasa sesi untuk memeriksa jika dia mungkin dikehendaki untuk menjalani prosedur tambahan jika usus berada dalam keadaan menyedihkan.

Selepas menjalani pengairan kolon atau terapi, satu biasanya merasakan suatu hala tenaga, kecergasan dan perasaan yang baik kesejahteraan. Selain itu, keadaan kesihatan yang bertambah baik terlalu. Untuk mengelakkan pembaziran wang yang digunakan semasa proses tersebut dengan mendapatkan usus yang kotor lagi, seseorang boleh melihat ia perlu untuk mempunyai terapi kolon mengikuti rawatan up setiap tahun.

Walau bagaimanapun, hidroterapi kolon mempunyai beberapa kelemahan. Yang pertama adalah bahawa sangat mahal; terapi tunggal dengan hanya akan berlangsung selama kira-kira sejam setengah akan dikenakan bayaran antara $ 60 dan $ 100. Tambahan pula, penggunaan air panas yang berada di bawah tekanan boleh menyebabkan usus besar untuk meregangkan unnaturally dan menjadi lebih besar. Ia juga boleh menyebabkan merobek lapisan usus besar. Kelemahan lain adalah bahawa proses ini hanya membersihkan kolon; ia tidak menyentuh pada usus kecil yang juga mungkin mengandungi bahan-bahan toksik yang akhirnya akan mengalir ke usus besar selepas beberapa ketika. Ia juga tidak digalakkan untuk mentadbir hidroterapi kolon jika kolon berpenyakit.

Walau bagaimanapun hidroterapi kolon telah terbukti sebagai kaedah yang sangat selamat dan berkesan membersihkan kolon. Ia mungkin tidak sangat biasa atau orang mungkin ragu-ragu mengenainya tetapi mereka yang telah mencuba mempunyai nama baik di keberkesanannya.

Tidak ada komentar:

Posting Komentar