Total Tayangan Halaman

Hidung Anda Might Be Jawapan

Hidung Anda Might Be Jawapan

Aromaterapi, seperti namanya, adalah terapi yang menggunakan aroma tertentu atau bau untuk membawa terapi atau penyembuhan tertentu. Bahan-bahan aromatik daripada tumbuh-tumbuhan tertentu yang digunakan untuk menghasilkan minyak pati. Minyak ini juga dikenali sebagai minyak pati herba. Selalunya aromaterapi adalah dianggap dalam gabungan dengan lain-lain kegunaan perubatan alternatif dan kadang-kadang dengan penyembuhan rohani. Minyak aromatik penting boleh digunakan dalam bentuk minyak urut, losyen, tangan dan sabun cecair, dan lilin. Aromaterapi mungkin termasuk yang berikut: Diffusion Penyedutan aplikasi topikal Diffusion boleh menjadi penyegar udara, lilin, kayu minyak wangi. Produk-produk ini datang dalam pelbagai aroma, dari bunga untuk rempah untuk aroma tergantung dobi segar pada baris dalam angin yang hangat. Penyedutan terus biasanya digunakan untuk jangkitan pernafasan atau decongestion. Herba yang amat membantu di kawasan ini adalah kayu putih, spermin, pudina, dan mullein. Aplikasi topikal, seperti diffusions, datang dalam pelbagai aroma untuk banyak sebab.

Secara teknikal aromaterapi adalah rawatan penyakit atau penderitaan dengan menggunakan minyak pati. Hari ini aromaterapi sering dianggap sebagai hanya bau yang menyenangkan yang menghasilkan perasaan yang menyenangkan. Tetapi siapa dapat berkata tetapi apa ini membawa kelegaan yang dikehendaki daripada sesuatu yang menyakiti? Oleh kerana kami rasa bau adalah salah satu deria keenest dan membangkitkan kenangan yang paling memilukan, yang dikelilingi dengan aroma yang menyenangkan boleh membantu menjaga kita berjaga-jaga dan bahagia. Otak kita pasti dipengaruhi oleh perasaan kita bau. Penyelidikan telah dilakukan untuk menunjukkan hubungan antara kesihatan dan bau tertentu. Tetapi walaupun tanpa penyelidikan yang kita tahu dari pengalaman peribadi bagaimana bau tertentu memberi kesan kepada perasaan kita. Saya percaya kita tertarik dengan bau tertentu pada masa-masa tertentu, sesuai dengan apa yang kita perlukan. Bagi tempoh masa yang panjang saya tidak boleh mendapatkan cukup bau sitrus, terutama kapur. Tetapi minyak pati oren dan limau gedang juga antara kegemaran saya. Selepas satu tempoh masa, walaupun saya masih suka bahawa bau limau, saya tidak seperti yang dilukis kepadanya kerana saya telah sebelum ini.

Badan kita seolah-olah tahu apa yang kita perlukan. Jika bau tertentu amat menarik kepada anda, ia hanya mungkin kerana itu adalah apa yang anda perlukan. Bahawa bau tertentu mungkin menyebabkan reaksi tertentu di dalam otak anda, yang akan meletakkan anda dalam keadaan yang lebih baik fikiran. Sesetengah bau membangkitkan perasaan tertentu dan mungkin juga penyembuhan tertentu. Sebahagian daripada ini adalah:

Relaksasi-Lavender dan Lemon Minyak antibakteria -Rosemary, Cinnamon, Lime, Tea Tree Oil, Clove

Mengasah tumpuan, mengurangkan kemurungan dan sakit kepala-Basil

Pernafasan Kesesakan-Eucalyptus dan Peppermint Psoriasis

Rosacea-Sea Buckthorn

Aroma pasti mempunyai kesan ke atas sistem kami limbic, yang menyokong pelbagai fungsi otak termasuk emosi, ingatan jangka panjang, tingkah laku, dan kami rasa bau. Sejak emosi dan olfaction adalah dilaksanakan di kawasan yang sama otak kita, ia tidak menghairankan bahawa aromaterapi boleh mempunyai pengaruh ke atas perasaan kita. Oleh kerana tahap tekanan kita letih terus kepada emosi kita, dan kerana tekanan membesarkan penyakit fizikal kita; ia tidak menghairankan bahawa aromaterapi boleh memberi manfaat kepada kita dalam hati.

Tidak ada komentar:

Posting Komentar